"I'm with you whenever you tell my story, for I am all I've done."

Har ni en eller flera bilder på er själva från då ni var små som ni hoppas innerligt att ingen nånsin kommer se? Jag har ganska många såna, och min anledning till varför ingen bör se dessa är för att jag var så fruktansvärt ful under en period som liten. Jag hade en hårfärg som inte finns på någon färgkarta, glasögon som var bl.a. rosa och hade bågar som gick bakom öronen, luggen var obeskrivligt fult klippt, fula kläder osv osv. 

Eftersom det är söndag och folk sitter väl mest å surfar såna här lediga dagar så tänkte jag bjuda på en sån här otroligt ful bild. Finns självklart en historia bakom....

Historian lyder... var ca 4 år tror jag, och hade precis fått en cykel utan stödhjul (YES!), så jag och min frigolithjälm gick ut i vårvädret. Har alltid varit betuttad i fart så jag trampade för kung och fosterland, hann 100m tills det kom en nerförsbacke, lovely tänkte jag och trampade ännu fortare. Det var två killar som spelade fotboll på en gård bredvid backen, och oddsen borde ha varit på min sida men självklart inte. Bollen rullade ut på asfalten och hamnade framför min lilla cykel så jag flög över styret och med munnen rakt ner i asfalten... blev rädd som satan men klev upp, sopade av mig och agerade lite häftig inför grabbarna, styrde min cykel hem dom där 100metrarna och direkt jag såg mamma i hallen började jag tokflänna, och hon blev livrädd för att jag var blodig i halva ansiktet! 

Charmigt Nina, charmigt...

 


Kommentarer
Postat av: k...

Ha haa...fin läpp!!

2011-03-14 @ 07:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0