Dessa ständiga funderingar

Nu sitter jag här med en smarrig, varm och goddoftande kaffekopp. Yummi. Och i brist på andra aktiviteter så sitter jag och funderar...statistiken visar att man dricker 2/3 av sin kaffemängd hemma. Jag dricker endast 1/10 av mitt kaffe hemma. Blir ju jämt på jobbet sen om man är hos nån ibland. Vill ha mitt kaffe svart, that's the way I like it. Gillar inte med massa socker å mjölk.

Är kaffe ännu ett "ätbart" sätt att umgås kanske? Men man kan väl ta ett vattenglas iställe så slipper man gula tänder osv. Men mat är ju snuskigt socialt! Några klassiska fraser är ju "Vi kan ju ta en fika nåndag", "Ska du med å äta på blablabla?", "Sugen på bio? (oftast popcorn & dylikt)" osv osv.

När man har gått ut skolan och träffar folk man känner mer sällan tycker jag att "Vi kan ju ta en fika nåndag" betyder först å främst att de är kul å ses för det var förmodligen ett tag sen, sen också höra det senaste som man missat när man inte hörts av. Det borde göras mera! Bjussa ut vännerna på en fika, och är dom arbetslösa eller har just köpt en jacka för sitt studiebidrag så BJUD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0