"Slutet är nära..."

Menar absolut inget illa till någon som helst religion nu men jag måste få fråga... Kan någon förklara varför "budbärare" kommer och letar upp mig? Eller varför är det just jag som lyckas öppna dörren....? DET är min stora fråga..

exempel 1.
Igår när jag var hos Ingela & Thomas, dom var på jobbet men jag slöade hemma hos dom, joo då plingar det på dörren, där står två personer och ger mig ett papper och börjar berätta om innebörden.

exempel 2.
Samma sak hände IDAG men hemma hos mig...det plingade på, jag öppnade, två andra personer stod där och gav mig EXAKT samma papper!!

exempel 3.
I våras plingade två jehovas på våran dörr, jag har absolut ingenting emot någon religion men när man plingar på hos någon och ger bort ett häfte där Jesus är korsfäst på framsidan och rubriken lyder "Slutet är nära".... då blir jag lite sne...


Hur som haver, tänkte skriva upp vad det stod på lappen jag blev tilldelad igår och idag! Haha och ni måste läsa, de är ju så sjukt roligt om man är på rätt humör!:



"Kan man få svar på livets stora frågor?
Människor har i alla tider velat ha svar på livets stora frågor.
Kanske har du funderat över det här

- Finns det verkligen en Gud som bryr sig?
- Kommer krig och lidande att försvinna?
- Vad händer när man dör?
- Kan man träffa de döda igen?
- Lyssnar Gud verkligen till böner?
- Vad är meningen med livet?"



Och man ska tydligen hitta alla svar i bibeln, så spring och hämta den och leta åt Johannes 17:17 och läs "Ditt ord är sanning" så ska du tydligen få mer pli på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0